måndag 4 januari 2010

Frustration

Det finns saker i livet man inte kan påverka men som på något sätt skapar frustration.

I sport kan den ena minuten vara helt fantastisk och den andra vara det jobbigaste som har hänt, trots att man själv inte utövar sporten.

Idag tittade jag på Färjestad - Luleå via web tv.
Jag ville få bra underhållning och jag kände mig väldigt optimistisk inför matchen och sedan kraschar allt på en timme.

Frustrationen växer sakta men säkert tills man sitter och nästan skriker rakt ut i luften åt något man själv inte kan påverka. Det är ju inte ens jag som ska vara besviken åt en förlust utan laget som spelar.

Jag måste lära mig att släppa taget om saker jag inte kan påverka i framtiden för att inte tappa onödigt med energi.

Färjestad - Luleå slutade för övrigt 1-2.
Jag kan välja att gräva ner mig och bli väldigt irriterad eller så kan jag strunta i det och se framåt istället.
För det finns trots allt viktigare saker i livet än sport.

Inga kommentarer: