lördag 7 februari 2009

Lördags kväll

Sitter och tänker igenom vad som har hänt under veckan och vad som komma skall.
För det första har jag jävligt ont i mina knän men det får man ta ;)
För det andra har jag precis sett klart på en jäkligt bra hockey match mellan Sverige och Tjeckien där Sverige drog det längsta strået och vann med 6-4. I Färjestad ögon var det kul att Richard Wallin och Christian Berglund var Sveriges 2 bästa spelare.

Ibland kan jag känna en smygande frustration genom kroppen när människor beter sig på ett speciellt sätt som inte tilltalar mig. Det jobbiga i det läget är att man inte har någon makt att göra något åt det. Personen ifråga kan ju bara förändra sig själv jag har liksom ingenting att säga till om.

Det tråkiga att jag känner att den personen som jag är frustrerad på inte har en aning om vad den gör för fel, ingen självinsikt överhuvudtaget. Att man sedan försöker bjuda till och skriva några konstruktiva ord men får inte ett skit tillbaka är också det en sak som gör mig irriterad. Det är tråkigt att efter att man har känt en person i ett par år visar sig vara lite halv klen i psyket det är min spontana tanke.

Nog med irritation, kände att jag behövde skriva av mig lite.
Ser fram emot kommande vecka då jag ska få köra en runda som jag inte har kört på hur länge som helst. Kommer väl hem till kvällen ;)
Nej men det känns spännande på något sätt.

Inga kommentarer: