tisdag 6 januari 2009

Kanada-Sverige

Jag hade verkligen jätte stora förväntningar inför giganternas JVM final i ishockey.
Måhända att Kanada hade publiken med sig och alla visste om förutsättningarna.
Hade planerat att vara vaken för att kolla på den här på för hand otroligt roliga finalen.
Jag beslutar mig dock för att hoppa över den och det ska jag nog vara glad för.
5-1 till Kanada slutade det och efter att ha sett på matchbilder och sett folks kommentarer kan jag inte säga annat än att det är beklagande att ett så hockeytokigt land som kanada ska ha så idiotiska supportrar. Lika jäkligt är det med Kanadas LAG.
Köra på motståndarens målvakt 1 gång är inte okej, att göra det 40 gånger är helt åt skogen.
Den respekt jag hade för Kanada inför turneringen är som bortblåst.
Sverige gjorde ingen bra match men det känns som att de hade haft en större chans om de fått spela med samma regler som kanadensarna.

Inga kommentarer: