onsdag 10 december 2008

Real Madrid

Vad tror jag om kvällens fotbollsmatch mellan Real Madrid och Zenit?
Jo jag hoppas att Juande Ramos ställer upp med ett lag som har motivationen att vinna. Laget är ju sedan tidigare redan klara för nästa omgång men det skulle vara skönt om de fick med sig en seger innan El Clasico på lördag.

En annan reflektion med den nya tränaren i Real är att han är spansk. Capello,Schuster, i all ära men jag tror verkligen på konceptet med en spansk tränare i klubben.

Jag ser gärna att Ramos stannar över nästa säsong också. Klubben måste satsa långsiktligt och det ser onekligen spännande ut med Huntelaar på väg in och Garay som blir klar till nästa säsong.

Nu känner jag själv att jag måste ta tag i saken och åka ner till Madrid och se en match på världens finaste fotbollsarena. Ska bara hitta resesällskap, någon som är intresserad?

Inga kommentarer: