söndag 6 december 2009

Ace Frehley


Detta blev en riktig rock helg!
I ett par månaders tid hade jag planerat inför den här helgen.
Detta blir en kortsammanfattning för det hände så sjukt många bra saker.

Ace Frehley hade fått riktigt dåliga recensioner efter Sthlm spelningen och man befarade det värsta.
Att han var slut som rockartist men ack vad man bedrog sig.

Jag och en kompis åkte ner till Malmö på Fredagen och vi var verkligen tokladdade.
Ace Frehley är en rocklegend och för de som inte vet så var han även gitarrist i Kiss.

Det tog ett tag att hitta till vandrarhemmet och även till Kulturbolaget där spelningen skulle hållas. När vi väl var på plats och inväntade konserten så drog förbandet igång som var riktigt mediokra enligt min mening, men bättre det än ingenting antar jag.

Kungen gjorde tillslut entré och inledde starkt med Rocket Ride.
Han körde några klassiker som Ny Groove,2000 man,Shock me,Rip it out och några låtar från hans senaste album "Anomaly".
Showen avslutades med några Kiss låtar och man gick från KB med ett leende på läpparna.

Hemresan var inget att tala om direkt, VÄLDIGT långsam.
Men Malmö som stad var väldigt trevlig, positivt överraskad helt klart.

I Örebro väntade farsan, jag och han åkte till Västerås för att se Rock legenden ytterliggare en gång. Inte lika mycket folk som i Malmö, rätt långt ifrån.
Men spelningen i sig höll bra klass.

Är sjukt nöjd att jag valde att se båda spelningarna trots att han körde med samma setlist. Skön uppvärmning inför sommaren då Kiss ska showa.

2 kommentarer:

Carina sa...

Jag var i Västerås igår kväll och såg honom. GRYMT var det. I sommar blir det mer KISS. :)

Carina sa...

Jag kommer bara att se den på stadion i stockholm den 12 juni. Men det kommer bli grymt.

Vilken/vilka ska du gå på?