söndag 29 november 2009

Svininfluensan

Svininfluensan har påverkat de allra flesta.

Vare sig det har drabbat folk eller enbart startat debatt så har det blivit ett jäkla liv i Sverige.

Det har förekommit dödsfall sägs det. Det intressanta i det att de som har dött har lidit av något annat samtidigt.

Det var en gubbe som hade dött i "svininfluensan" men det man nästintill glömde var att han också hade hjärtproblem.

Det är säkert inte helt ofarligt men knappast något som kommer att utrota männskligheten.

För något/några år sedan var det ju "fågelinfluensan" som det snackades om.
Djuren skulle garanterad dö om de åt fåglar sa de.

Man skulle hålla sina djur inomhus.

Men det tog typ ett halvår sedan var saken glömd.

Nu kan man gå och vaccinera sig OM det finns vaccin vill säga.

Jag har gått förbi vårdcentralen flera gånger.

Och de få gånger då det finns vaccin så står det en stor skara med folk utanför som väntar på att bli vaccinerade.

Jag känner folk som har blivit vaccinerade, de fick vänta i över en timme för att få sin spruta.

Givetvis är det bra att vaccinera sig om man vill skydda andra.

Men allvarligt talat, vad gör det för skillnad om halva stan eller halva Sverige vaccinerar sig? Det finns alltid en klick som kommer att kunna smitta.

Därför anser jag att det är helt onödigt att vaccinera sig.

Farsan och morsan är på mig nästintill varje dag för att få mig att gå till vårdcentralen.

Man ska aldrig säga aldrig men det känns inte aktuellt för mig att stå och vänta för att sedan få beskedet att vaccinet har tagit slut.

Det förbryllar mig att vaccinet tar slut så fort. De säger att det är för att dom inte har hunnit tagit fram så pass mycket att det ska räcka till alla på en gång. Luktar girighet så det smäller om det.

* Färjestad vann igår med 5-1 mot SSK och har äntligen börjat måla igen
* El Classico ikväll. Världens största fotbolls match. Barcelona - Real Madrid, luktar tyvär Barcelona seger.

* Sonic Boom blir bara bättre och bättre ju mer jag lyssnar på skivan.

Inga kommentarer: